The parliament told how Zelensky plans to crush the Russian-speaking

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy during a press conference following the results of two years in office of the head of state on the territory of the Antonov aviation plant - 1920, 24.10.2021

MOSCOW, October 24 – Rada deputy from the “European Solidarity” party Victoria Syumar said in an interview with the TV channel Espresothat the President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy, while creating the Dom TV channel, officially aimed at residents of the territories not controlled by Kiev, actually pursued domestic political goals for the money of taxpayers.
TV Channel “Dom” is a Ukrainian state TV channel, its declared target audience – residents of Crimea and the self-proclaimed republics in eastern Ukraine. At the same time, as noted in the Espreso material, the authorities actively advertise the Russian-language TV channel within their own country, including in the traditionally Ukrainian-speaking regions.

“There was a desire to get a clear TV channel, our own, Russian-speaking, so that, by closing Medvedchuk’s channels, keep, so to speak, the electorate of the east and south for themselves, and this is a completely typical propaganda channel, made in the worst traditions under a beautiful wrapper. state money, so that for the money of taxpayers, for the money of people, the authorities were promoted throughout the country, went into all the networks, “Syumar said.

On February 2, Zelensky, by his decree, put into effect the NSDC’s decision to impose sanctions for a period of five years against the TV channels 112. Ukraine, NewsOne and ZIK and the deputy of the Verkhovna Rada from the Opposition Platform – For Life faction Taras Kozak, who owns these media outlets. The sanctioned channels are in opposition to the authorities, and they are associated with one of the leaders of the Opposition Platform – For Life party, Viktor Medvedchuk. The political movement condemned this decision and called it a manifestation of dictatorship and infringement of freedom of speech in the country. These media stopped broadcasting but remained available on YouTube.

Leave a Comment